Πέμπτη, 15 Ιανουαρίου 2015

Με βάρκα και σωσίβιο



Με βάρκα και σωσίβιο

Το Ωω και το Ββ πρέπει να διδαχθούμε σ΄αυτήν την ενότητα. Το βιβλίο του δασκάλου προτείνει να διδαχθεί πρώτα το Ωω και στη συνέχεια το Ββ. Οι μαθητές μου ήξεραν και τα δύο γράμματα κι έτσι επεξεργαστήκαμε και τα δύο γράμματα μαζί. Στο 1ο 2ωρο όμως επιμείναμε περισσότερο στο Ωω.


Όπως σε κάθε νέο κείμενο, επεξεργαστήκαμε διεξοδικά την εικόνα. Τα παιδιά έκαναν υποθέσεις σχετικά με το τι απασχολεί τα παιδιά του βιβλίου, πώς θα αντιμετώπιζαν τα ίδια το πιθανό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι ήρωες και φυσικά δεν παρέλειψαν να αναφέρουν δικά τους βιώματα,όταν ο καιρός ήταν βροχερός.
Στη συνέχεια διαβάσαμε το κείμενο, διαπιστώσαμε το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά και είδαμε τα δύο νέα γράμματα. Παρακολουθήσαμε από το εκπαιδευτικό λογισμικό της Γλώσσας της Α΄Δημοτικού στην <<  Ιστορία της Γραμμούλας>> τη φορά των γραμμάτων και τονίσαμε ότι το Ωω φωνάζει, ενώ το Ββ είναι ήσυχο γράμμα. Με το Ωω ολοκληρώθηκαν τα φωνήεντα, κι έτσι ήταν ευκαιρία να θυμηθούμε όλα τα γράμματα που παίρνουν τόνο.
Στο τέλος του 1ου 2ωρου είδαμε, μέσα από παραδείγματα,το είδαμε τη χρήση του ω στα ρήματα και τη χρήση του ο στα ουδέτερα ουσιαστικά. Παρουσίασα στα παιδιά και μάθαμε δύο ποιηματάκια για να θυμόμαστε πότε βάζουμε στο τέλος μιας λέξης το ο και πότε το ω. Φυσικά τα ποιηματάκια γράφτηκαν σε Α4 , πλαστικοποιήθηκαν και αναρτήθηκαν σε εμφανές σημείο ώστε τα παιδιά να μπορούν συχνά να ανατρέχουν σ΄αυτά και να χρησιμοποιούν το σωστό ο.
 Στο 1ο 2ωρο ολοκληρώθηκε το βιβλίο μαθητή. Ακούσαμε μελοποιημένο το ποίημα του βιβλίου.




Ακούσαμε επίσης και από το << Ένα γράμμα μια ιστορία>>   τον << Βιολιστή Βάτραχο >>  και το  << Ωραίο Ωρολόγιο >>.


Στο 2ο 2ωρο κάναμε το τετράδιο εργασιών, γράψαμε λέξεις με το Ββ και το Ωω και κάναμε τα βιβλία των γραμμάτων. Στη συνέχεια συζητήσαμε για τη βροχή και για το πώς οι καλλιτέχνες εμπνέονται απ΄αυτήν, γράφοντας ποιήματα, τραγούδια και ιστορίες ή ζωγραφίζοντας πίνακες . Είδαμε διάσημους πίνακες ζωγραφικής, είπαμε φράσεις με τη λέξη  << βροχή >>  και ακούσαμε από το You Tube τη βροχή με τα χέρια. Προσπαθήσαμε με τα παιδιά να την κάνουμε κι εμείς. Τα παιδιά το ευχαριστήθηκαν  πολύ.



 


 Στην ώρα της Φιλαναγνωσίας διαβάσαμε  την << Παράξενη βροχή του Πιομπίνο>> από τα << Παραμύθια απ΄το τηλέφωνο>> και την << Πινεζοβροχή>> του Ευγένιου Τριβιζά. Την ώρα των Εικαστικών, με την πολύτιμη βοήθεια του κ. Παναγιώτη, τα παιδιά σε ομάδες ζωγράφισαν τη δική τους παράξενη βροχή. Θα σας δείξουμε τους πίνακές μας τις επόμενες μέρες. Την ώρα της μουσικής, ο κ.Χρήστος τους έμαθε ένα παιδικό τραγούδι για τη βροχή.
Τελειώσαμε, κάνοντας το λεξιλόγιο του καιρού. Με βάση αυτό τα παιδιά διάλεξαν ονόματα για τις ομάδες τους. Έτσι τώρα στην τάξη έχουμε τις Χιονονιφάδες, τις Χιονόμπαλες, την Καταιγίδα, τον Άνεμο, την Βροχή και τις Ηλιαχτίδες.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου